نانوسیال کاهنده ویسکوزیته

همه محصولاتنانو روانکار ها

به منظور انتقال فراورده های نفتی سنگین، لازم است که ویسکوزیته آنها کاهش یابد. بدین منظور شرکت گسترش نانوسیالات حامی صنعت، موفق به طراحی نانوسیالی گردیده که با تزریق آن به ترکیبات سنگین، باعث کاهش ویسکوزیته به میزان چشمگیر ۵۰ الی ۸۰ درصد می شود و مشکلات انتقال فراورده ها را رفع می کند.

شرح

ویسکوزیته یا لزجت یک سیال (مایع یا گاز)، میزان مقاومت آن را در مقابل جاری شدن بیان می‌کند. زمانی که جسمی درون یک سیال به حرکت در می‌آید، سیال اطراف این جسم، در مقابل حرکت مقاومت نشان می‌دهد به طوری که سرعت لایه‌های مختلف سیال اطراف این جسم، متفاوت است. رفتار سیال در یک جریان به دو مشخصه ذاتی آن، یعنی «چگالی» (Density) و «ویسکوزیته» (Viscosity) بستگی دارد. برای مثال زمانی که جسم جامدی از درون یک سیال عبور می‌کند باید با نیروی مقاومت سیال مقابله کند. این مقاومت به سرعت نسبی بین سیال و جامد، شکل جامد، چگالی سیال و ویسکوزته آن بستگی دارد. مثال دیگر این است که توان لازم برای عبور سیال از درون یک مجرا به سرعت سیال، قطر مجرا، چگالی سیال و ویسکوزیته آن بستگی دارد. به منظور انتقال فراورده های نفتی سنگین، لازم است که ویسکوزیته آنها کاهش یابد. بدین منظور شرکت گسترش نانوسیالات حامی صنعت، موفق به طراحی نانوسیال کاهنده ویسکوزیته گردیده که با تزریق آن به ترکیبات سنگین، باعث کاهش ویسکوزیته به میزان چشمگیر ۵۰ الی ۸۰ درصد می شود و مشکلات انتقال فراورده ها را رفع می کند.

نانوسیال کاهنده ویسکوزیته، همچنین خواص دیگری از قبیل کاهش سولفور و سبک سازی و نقش کاتالیست را هم برای فراورده دارا می باشد.